M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Tanaka-kun wa Itsumo Kedaruge

Tanaka-kun wa Itsumo Kedaruge






توضیحات و نظر شخصی : دست به چانه، غرق در تفکر یا در هپروتی نامعلوم، نگاهی خیره از پنجره به بیرون از کلاس درس، تنبلیِ کش دار و خمیازه ای که کشیــــــده میشه! فکر کنم همه ما چنین لحظه ای رو در زندگی مدرسه ای خودمون تجربه کرده باشیم و وقتی بهش نگاه کنید می بینید اون لحظه یکی از به یادموندنی ترین لحظات مدرسه ای ماست که ناخودآگاه از ذهن ما پاک شده! شاید حالا وقتشه که با دیدن لحظاتی آشنا اون احساس خوب رو کمی بخاطر بیاریم. بی حوصلگی و شمردن لحظات برای رسیدن زنگ آخر مدرسه و از جا بلند شدن و دویدن به سمت خونه! همه جزئی از خاطرات ما از دوران مدرسه هستند و علاوه بر اینکه صنعت انیمه با هدف گرفتن دانش آموزان و محیطی که اونا در اون فعالیت دارن می تونه مخاطب خوبی رو به دست بیاره، افرادی مثل من هم وجود دارند که بعد از خارج شدن از محیط مدرسه با شنیدن و بو کشیدن در میان آثار مختلف انیمه ای به دنبال دوباره چشیدن مزه مدرسه و غرق شدن دوباره در ذره ای نوستالژی هستیم. کاری که به نظر من این اثر، Tanaka-kun wa Itsumo Kedaruge می تونه به خوبی انجام بده و هر چند سوژه اولیه چیزی بسیار ساده به نظر میرسه ولی باور کنید و اطمینان پیدا کنید که قراره با یک کار خوب روبرو بشید ... من از همین الان این کار رو برای شما تضمین می کنم.

و اگه در مورد اطمینان خاطر من شک و دودلی دارید، با من تو ادامه معرفی همراه بشید.

داستان درباره پسری بی حال و حوصله به نام "تاناکا" ست؛ کسی که تو مدرسه همیشه در حال لم دادن روی آرنج خودشه ... دل و دماغ انجام دادن هیچ کاری رو نداره، از نیمکت خودش جدا نمیشه، دائم آه می کشه و چشمای خوابالودش هیچ وقت رنگ سرحال بودنُ به خودشون نمی گیرن! این رفتار تاناکا از سر غمیگنی یا دپرس بودن نیست .. نه! تاناکا فقط چنین شخصیتی داره .. بی توجهه، بی علاقه ست، نا نداره، سست ـه و روی هم رفته تو عالم دیگه ای سیر می کنه! این تاناکا، شخصیت اصلی داستان ماست ... اما در این بین و در کنار تاناکا، پسری گنده بک به نام "اوتا" حضور داره که دست از سر تاناکا بر نمی داره .. می خواد هر جور شده تاناکا رو به تحرک در بیاره .. یه جوری از اون کار بکشه و اونُ از این حال کسل و مثلاً درهم بیرون بکشه. و حالا هدف داستان ما شکل می گیره : آیا اوتا می تونه در نهایت تاناکا رو از این رو به اون رو بکنه؟

این نمای کلیِ داستان مانگا و انیمه ست؛ ساده ست و خب، زوج کمدی ما تو همین جملات به خوبی توصیف میشن .. می تونید موقعیت هایی رو از الان حدس بزنید که تاناکا مجبور به انجام دادن کارهای متفاوتی میشه و اوتا با هیکل گنده ای که داره زورش به زور تاناکا می چربه و می تونه اونو به اجبار هم که شده با خودش همراه کنه. ولی خب، وقتی دل کسی با انجام دادن کاری نباشه، فایده ای نداره ... شاید در نهایت اوتا مجبور بشه بجای زور از فکرش استفاده کنه و جور دیگه ای تاناکا رو با خودش همراه کنه. اما این دیگه وارد بحث تئوری دادن و خیالبافی میشه و من ترجیح میدم فعلاً وارد اون فضا نشم.

اگه نگاهی به تریلر بندازید، کارکترهای دختر خوبی رو هم می بینید؛ یکی کوچولو و بامزه .. در حدی که فکر می کنید چطور ممکنه چنین دختری در سطح کلاس و یا مدرسه تاناکا و اوتا باشه و یکی هم از اون تیپ دخترهای خشن که نیمچه صحنه هایی با حضور اون هم در تریلر داریم. حدس من اینه که از هر دو دختر به اندازه کافی استفاده میشه و علاوه بر این دو، میشه انتظار ورود دانش آموزای دیگه ای به درون داستان رو داشت .. اما باید دید که فضا چقدر اپیزودیک پیش خواهد رفت .. و اینکه اگه قراره اپیزودیک به پیش بریم، خشکی خاصی درون فضای انیمه به چشم خواهد خورد یا نه. شخصاً فکر می کنم با وجود عوامل فوق العاده خوبی مثل استودیو، کارگردان و آهنگساز انیمه این تردید از بین رفته و نباید به این دل نگرانی چنگ زد.

استودیوی سازنده کار Silver Link هست؛ استودیویی که قبلاً و در همین سال های اخیر یک همکاری عالی رو با Kawatsura Shinya ، کارگردان این انیمه داشته و اثری زیبا به نام Non Non Biyori رو تولید و خلق کردند .. انیمه ای که شباهت های خاص و امیدوار کننده ای رو با Tanaka-kun wa Itsumo Kedaruge داره .. برش زندگی بودن، ملایم بودن، داشتن فضایی کمدی و لطیف و هر چند Non Non Biyori بیشتر متمرکز به کارکترهای دختر انیمه بود و با داشتن تکیه کلام های خاص درخشش پیدا کرده بود ولی میشه باز هم امیدوار بود که سابقه و تجربه خوبی که از ساخت انیمه ای دلچسب در ژانر برش زندگی بدست اومده اینجا به کمک استودیو و آقای Kawatsura بیاد و بار دیگه اونا رو در ساخت انیمه ای به یاد ماندنی یاری کنه. اگه این کافی نیست، باید به شما یک تلنگر دیگه هم بزنم .. بار دیگه سعی کنم نقطه ای مثبت رو به ذهن شما تزریق کنم تا بتونید با دیدی خوش به سراغ این انیمه برید و اون نقطه چیزی نیست جز حضور آهنگسازی بسیار عالی به نام Mizutani Hiromi که اگه از من می شنوید، کارشُ خیلی خوب بلده و می دونه با یک انیمه برش زندگی چطور دل بیننده رو بدست بیاره؛ کافیه چند اثر از OST های ساخته شده و به اجرا در اومده توسط این آهنگساز گوش بدید تا با من هم نظر بشید .. از جمله کارهایی که خودم خیلی بهشون علاقه دارم می تونم به Non Non Biyori و Kamisama no Inai Nichiyoubi اشاره کنم که هر دو از یک فضای فانتزی و گوش نواز دل نواز برخوردار بودند. و در نهایت جا داره از تنظیم کننده داستان سری، Omode Akemi هم اسمی ببریم که به نسبت باقی عوامل کمی ضعیف به نظر میرسه ... Tales of the Abyss ، Kyou kara Maou ، Princess Princess ، Pita Ten و ... از جمله بعضی کارهای اون هستند .. مدت زمان مناسبی رو در صنعت انیمه سازی بوده ولی اینکه آیا از تجربیات سابق خودش چقدر بهره گرفته، چیزی هست که حالا میشه در انیمه ای به پررنگی Tanaka-kun wa Itsumo Kedaruge سنجید و دید که این تنظیم کننده چطور به کارگردان کار در بهتر ارائه دادن فضای کاری کمک می کنه. من که فکر می کنم Kawatsura Shinya آنچنان کمک خاصی نیاز نداره و به تنهایی می تونه بار پرداخت انیمه رو به دوش بکشه ولی خب .. باید منتظر موند.

Ono Kenshou کسی که دوبلوری کارکتر تاناکا رو به عهده داره .. از جمله کارهای اخیرش میشه به نقش Tsurugi Yoshichika در Luck and Logic و یا Todoroki Raichi در Diamond no Ace اشاره کرد و قدیمی تر از این دو اثر، Charlotte ، Aldnoah.Zero ، Owari no Seraph و ... که همه کارهایی خوب و جالب توجه بودند. من وقتی صدای "تودوروکی رایچی" رو تصور می کنم و بعد به سراغ کارکتری خوابالود مثل تاناکا میام، واقعاً تعجب می کنم .. خیلی کنجکاوم نحوه اجرای Ono رو در این انیمه ببینم .. این یکی از نقش هایی هست که می تونه دایره گویندگی اون و تنوع کاریشُ بالا ببره .. یه نقطه بسیار باحال واسه دیدن و سنجیدن کار یک دوبلور. نقش اوتا، دوست تاناکا به Hosoya Yoshimasa سپرده شده که از جمله کارهای سابق این دوبلور خوب میشه به Daryun در Arslan Senki و یا Sladder در Heavy Object اشاره کرد و اگه بیشتر به عمق کارنامه اون فرو بریم اسم انیمه هایی مثل The Rolling Girls ، One Punch Man ، Death Parade ، Haikyuu ، Ajin و ... رو هم می بینیم. از اون دوبلورهای مسلط به کارشه و من یکی که صداشُ می پسندم. در بین اسامی دوبلور کارکترهای فرعی هم نام هایی مثل Suwa Ayaka و یا Takamori Natsumi به چشم می خورن که میشه ازشون به خوبی یاد کرد و روی هم رفته تیم دوبلوری رو یک تیم دوبلوری بسیار مناسب قلمداد کرد.


« دوبلور ها و کاراکترهای اصلی انیمه»






نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد